Idea.

 

Platforma została  stworzona w ramach projektu OFF school dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w partnerstwie z AU.

 

Stworzyliśmy uczącą (się) i praktykującą transformację rzeczywistości społeczność.

Widząc możliwości jakie stwarza obecny sieciowy świat ciągłych zmian, rozpoczęliśmy projektowanie nowego modelu rozwoju i tworzenia.

Wierzymy w świat, w którym ludzie korzystają z odwagi, by mówić o tym z czym się nie zgadzają i rekonstruują funkcjonujące zasady. Gdzie zaczynają działać i pomagać kreować teraźniejszość, o której marzą.

Chcemy do tego doprowadzić, tworząc pełną wolności, możliwości bycia krytycznym i decydowania za siebie przestrzeni, w której nawet najbardziej radykalne i odważne pomysły i idee mogą powstawać, rozwijać się i wychodzić na światło dzienne.

Ta platforma jest jednym z kroków w kierunku tej wizji.

O fundacji OFF school/zespół

Agnieszka Święch

Współzałożycielka fundacji OFF school, tutor i propagatorka edukacji alternatywnej. Opisuje współczesny świat i ludzi, starając się wychodzić poza utarte schematy (https://medium.com/p/24be4219a428/edit) autorka programów i warsztatów rozwojowych dla młodzieży. Stale wychodzi poza utarte schematy, instynktownie ufając ludziom z pasją.

Jvlia Święch

internet girl

rzuciła szkołę, by projektować swoją edukację. tłumaczy internet, działa w social mediach, projektuje strony. Aktywnie działa w środowisku startupowym, współtworzy eventy, filmy, robi grafiki, sesje. Pomaga ludziom zmieniać działając.

🐝  www.jvliaswiech.pl

email: jvliaswiech@gmail.com

Grzegorz Święch

Doświadczony przedsiębiorca i manager. W przeszłości między innymi współtworzył Eurobank, zarządzał funduszem inwestycyjnym oraz największą w Europie siecią inkubatorów przedsiębiorczości (AIP) , wprowadził pierwszy w Polsce program akceleracyjny oparty na modelu inwestycji zalążkowych powstałych w Dolinie Krzemowej – AIP Seed Capital. Aktywnie pomaga młodym aktywnym osobom realizować ich projekty. Współprowadzi Nowe Motywacje – jedną z największych polskich firm szkoleniowych. Współzałożyciel Fundacji OFF school.

Dariusz Żuk

Prezes i współtwórca Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, Business Linków i AIP Seed Capital, prezes Polski Przedsiębiorczej, założyciel Studenckiego Forum BCC oraz minister przedsiębiorczości w gospodarczym Gabinecie Cieni BCC. Jego działalność została doceniona w 2013 roku, kiedy otrzymał Złoty Krzyż Zasług za wybitne zasługi dla rozwoju polskiej przedsiębiorczości od Prezydenta RP.

Piotr Wróbel

trener, doradca zawodowy i nauczyciel podstaw przedsiębiorczości w kilku szkołach średnich w Krakowie, jest ekspertem ds. podstaw przedsiębiorczości w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Absolwent Zarządzania i Marketingu na UJ w Krakowie, nauczyciel dyplomowany. Jest członkiem Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli „IMPULS” przy NBP oraz członkiem kapituły Małopolskiego Turnieju Przedsiębiorczości.

Alternative University

http://universitateaalternativa.ro

The mission of The Alternative University, is to change Romanian education through autonomy and collaboration. This means that each student self-directs their own education and develops communities of practice based on common values and passions.

Also, we cultivate a space where each member feels empowered, trusted and free to contribute to the organization’s mission. This lead us to currently have an executional team formed entirely by former students at this University.

Roxana Grosu – student at Syncer School for 3 years, now manages the community of practice about the future of work and freedom-centered organizations, while taking care of our external partnerships.

roxana.grosu@universitateaalternativa.ro

Corina Angelescu – is a trainer and learning designer in the community of education, leading the self-directed learning program of the organization and has a strong passion for social impact.

corina.angelescu@universitateaalternativa.ro

Daniel Amariei – explored his interests for entrepreneurship and design as a student, so that now to take care of the Business Incubator and the strategic direction of the organization.

daniel.amariei@universitateaalternativa.ro

Roxana Bira – developed her interest for marketing as a need to help more projects get known, like the Alternative University, for which she gives it voice and look.

roxana.bira@universitateaalternativa.ro

Projekt TU Gap Year

 

 

Projekt pt. TU gap year został wspólnie zainicjowany oraz opracowany przez Fundację OFF school  z Polski i CROS z Rumunii. Projekt wpisuje się w priorytety MŁODZIEŻ: „Promowanie kształcenia w zakresie przedsiębiorczości i społecznej przedsiębiorczości wśród osób młodych,” jak również „Promowanie działań wzmacniających pozycję młodzieży” i „Promowanie dobrej pracy z młodzieżą”.

Projekt ma bezpośredni związek i wpływ na młodzież w wieku 18-30 lat, w tym młodzież o mniejszych szansach oraz edukację pozaformalną. Celem projektu było m.in. zbudowanie programu GAP YEAR, który pozwala odnaleźć się młodzieży, ukierunkować na przyszłe życie zawodowe, odnaleźć ścieżkę kariery i jednocześnie wzmocnić swoje kompetencje.

Program uwzględnia holistyczny charakter indywidualnego uczenia się młodzieży, poznawania nowych obszarów, zdobywania wiedzy oraz umiejętności i zakłada wdrożenie najbardziej skutecznych metod pomagania młodym osobom rozwijać się w autonomiczne i odpowiedzialnie.

Nowatorski charakter projektu skupia się przede wszystkim na rozwiązaniach dedykowanych młodzieży w formie programu GAP YEAR, który jest modelem użytecznym dla młodych osób, które z własnej inicjatywy  chcą poszerzyć swoje kompetencje, doświadczenie, ale także dla tych, które szukają ukierunkowania, inspiracji, form działania nie tylko w sferze formalnej nauki.

REZULTATY:

program GAP YEAR

platforma online

filmiki YouTube:

wywiad

wyobraź sobie…

czym jest edukacja – wywiad

debata młodych cz.1

debata cz.2

ressources and opportunities for a gap year

self-directed learning

definig autonomy in life

– większa umiejętność planowania przez młodzież swojej edukacji, tym edukacji pozaformalnej  oraz rozwoju swojej ścieżki kariery,

– możliwość weryfikacji alternatywnych form uczenia się, warsztatów,  wydarzeń, staży dedykowanych dla młodych osób,

– podniesienie jakości i efektywności działań edukacyjnych skierowanych do młodych osób

– zwiększenie umiejętności wyszukiwania informacji, selekcji treści, nadawania priorytetów, zarządzania sobą w czasie wśród młodzieży

– efektywniejsze  wykorzystanie czasu w czasie nauki/studiów poprzez uczestniczenie w programie Gap Year – niekoniecznie zawsze oznacza to przerwę w nauce – tylko może być prowadzone równolegle do studiów

– propagowanie opracowanych rozwiązań w innych krajach europejskich wśród instytucji, podmiotów zajmujących się edukacją pozaformalną młodzieży

– wzrost zainteresowania edukacją pozaformalną młodzieży

– budowa ruchu i zainteresowania zjawiskiem GAP YEAR wśród młodych ludzi.

Jesteś zainteresowany naszą inicjatywą? Masz pytania. Skontaktuj się.

Cookies

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę. Więcej
Akceptuję